Kristinvitamin

LET'S GO SURFING!

Hej alla fina! Vi lever och vi mår riktigt bra. Jag tänkte berätta för er hur våra sista dagar i Indonesien såg ut innan jag går in på Down Under där vi är nu. :) Häng med!

Ubud dag tre

Efter min yoga lektion låg vi vid poolen på hotellet och tog det lugnt några timmar sen åkte vi till stan och käkade acaibowl och nasi campur. Jag beställde någon gurkmeja-dryck till som smakade för j*vligt, haha. Men säkert nyttigt.

 
Sen hände en sak jag aldrig trodde jag skulle kunna skriva på denna blogg. Jag ”slog vad” med Tim om att jag skulle testa dykning om han följde med mig på en yoga-klass. Trodde ALDRIG att jag skulle få med mig honom men det gjorde jag faktiskt (fan också, haha).
 
Sliten efter ett yoga-pass
 
 
Kuta
Efter eftermiddags-yogan åkte vi tillbaka till Kuta där vi spenderade två nätter (planen var surfning och lite shopping inför dyra Australien). Vi gick ut och käkade riktigt god middag, unnade oss till och med en efterrätt och en massage. Vi lyxade till det helt enkelt. 😍 Var så trött efter tre timmar yoga och en timmes massage på samma dag att jag somnade innan jag hade lagt huvudet på kudden.
 
Kuta dag två
 
Vi åkte till stranden och solade lite. Tim hyrde en bräda och testade att surfa för första gången och frågade om jag ville testa på hans bräda men jag vågade verkligen inte. Är höjdrädd och det spelar tydligen in på vågor också (?), för jag tyckte att det var läskigt med de höga vågorna så jag bangade. Bestämde mig där och då för att jag skulle utmana mig själv och boka en tid med en lärare. Efter stranden köpte vi lite chips och kakor och satte oss på balkongen och spelade lite kort.
 
Kuta dag tre (sista dagen i Bali/Indonesien)

Jag gick upp och köpte frukost som vi käkade på balkongen och sedan låg vi vid poolen till utchecknings-dags. Bestämde ju mig för att gå emot mina rädslor och boka en surflärare och det gick ju bra, var faktiskt inte alls rädd! Kände mig trygg med läraren och vågorna var ganska bra också.

Sekunderna efter jag och en annan tjej krockade, haha
 

Vi åkte sedan och shoppade lite innan vi behövde lämna tillbaka scootern. Vi åkte rutten Denpasar - Uluwatu - Amed - Ubud - Kuta med samma scooter. Vi hörde moppen i 9 dagar och betalade cirka 240 kronor sammanlagt. Det är ju under lågsäsong men vi har förstått det som att det är ett bra pris och att det till och med kan gå att få det ännu billigare.

Vi hämtade våra grejer på hotellet och gick faktiskt in till flygplatsen (det är typ 500 meter till flygplatsen). Vi visste redan att flyget till Cairns var försenat men det slutade med att vi satt på flygplatsen mellan 23-02 innan vi fick veta att flyget inte skulle gå förrän nästa dag. Vi blev slussade i bussar till ett riktigt lyxhotell och på morgonen var det en riktigt bra frukostbuffé. Vi blev sedan slussade tillbaka till flygplatsen vid lunchtid och fick vouchers från flygbolaget som vi köpte lunch för. Jag käkade en dragonfruit bowl och en islatte. Jag tycker inte dragonfruit smakar så mycket helt ärligt - lite som gurka? Det ser alltid så mycket coolare och godare ut på bilderna.

 
---
 

Hi good lookin'! We are alive and all good I was going to tell you about our last days in Indonesia before I tell you more about Down Under where we are right now. :) 

Ubud day three (last day)

After my yoga lesson we chilled by the pool at the hotel for a few hours and then went to town for an acaibowl and some nasi campur. I ordered a turmeric drink that tasted... not so good, haha. But certainly healthy.

Then one thing I never thought I could write on this blog happened. I bet with Tim that I would try diving if he came with me to a yoga class. I NEVER thought he would do ut but I actually did (oh no, haha).

Kuta

After the afternoon yoga we went back to Kuta where we spent two nights (the plan was surfing and some shopping before going to the expensive Australia). We ate a relly good dinner, even treated us to a dessert and a massage. 😍 So tired after three hours of yoga and one hour of massage on the same day and I fell asleep before I put my head on the pillow.

Kuta day two

We went to the beach for some tanning and swimming. Tim rented a board and tried to surf for the first time and asked me if I wanted to try as well on his board but I didn't want to. I am afraid of hights and it obviously that goes for high waves as well (?). I decided I was going to challenge myself and book a time with a teacher. After the beach we bought some chips and cookies and played cards on the balcony.

Kuta day three (last day in Bali / Indonesia)

I went in to town to buy breakfast that we ate on the balcony and then we just chilled by the pool until check-out time. After all, I decided to go against my fears and book a surfer teacher and it went well, I was actually not afraid at all! Felt safe with the teacher and the waves were pretty good too.

We then went shopping before we had to return the scooter. We went to Denpasar - Uluwatu - Amed - Ubud - Kuta with the same scooter. We heard the mop for 9 days and paid about 240 SEK in total. It is low season in Bali now, but we understood that that's a good price and you can get it even cheaper.

We picked up our stuff at the hotel and actually walked to the airport (it's about of 500 meters to the airport from Kuta). We already knew that the flight to Cairns was delayed but iwe sat at the airport between 11PM-02AM before we were told that the flight would not go until the next day. We were put on buses to a luxury hotel and in the morning there was a really good breakfast buffet. They drove us to the airport at lunchtime and we received vouchers from the airline that we bought lunch for. I ate a dragonfruit bowl and an ice latte. I don't think dragonfruit tastes so much honestly - a ittle bit like cucumber? It always looks so much cooler and nicer in photos.

Anonym

Nice surfing!! 😎🤙

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress